Válasz a Győri Rendőrkapitányságtól | |||
|
|||
Mint ismert, az utolsó fordulóban a Győri ETO FC csapatához utaztunk és a szervezett út 10 autóbuszát és rengeteg autót hatalmas kitérővel kísérték az ETO Parkba. Az induláshoz képest három és fél órába került így a stadionba jutás. A túrán résztvevők tisztában vannak a megpróbáltatások sokaságával, ezt nem kívánjuk részletezni. Az alábbi két levelet kommentár nélkül tesszük közzé:
Tisztelt .......... rendőr ezredes Úr!
Szurkolóink megkeresése alapján az alábbi kérdésekkel fordulunk Önökhöz a 2010. 05. 23-i Győri ETO FC – Videoton FC labdarúgó mérkőzéssel rendőri felvezetésével kapcsolatban:
- Az utazás megtervezése során miért nem a Kisbér - Komárom (M1 autópálya) - Győr útvonal (104 Km) került kiválasztásra, mely a legrövidebb és leggyorsabb módja lett volna a győri ETO Parkba történő eljutásnak?
- Ha már veszprémi kitérőt választottak – és észlelték a buszok sebességét, valamint az első kényszer szünet hosszúságát – akkor miért nem a 82. sz. főútvonal, Zirc - Pannonhalma útvonalat (118 Km) választották?
- Mi indokolta Pápa város érintését, mely útvonal (196 Km a busz számlálója alapján) hosszúsága indokolta a második kényszer megállót és további időveszteséget generált?
- Miért kellett az ETO Parkot Győr város északi részéről, hatalmas kerülővel megközelíteni, amikor a mérkőzés már elkezdődött és az esetleges biztonsági kockázatot jelentő ellenfél szurkolói már elfoglalták a helyüket a stadionban?
Örömmel vettük tudomásul, hogy a visszaútnál már a lehető legrövidebb és leggyorsabb útvonalon történt a rendőri felvezetés.
Amennyiben nem Önök állnak a szervezett utazás lebonyolítása mögött kérjük, kérdéseinket továbbítsák az arra illetékes hatóság felé! A mielőbbi válasz megérkezésében és a további sikeres együttműködésben bízva, Tisztelettel: ...... VBKE A válasz:
Tisztelt ..... VBKE !
A 2010. május 27-én kelt, Székesfehérvári Rendőrkapitányság által a Győri Rendőrkapitányságra továbbított megkeresésének megfelelően, a 2010. május 23-i Győri ETO Videoton FC mérkőzésre vonatkozóan, a szurkolók kísérési útvonalával kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom.
- Az Ön által említett útvonal az árvíz és a folyamatos esőzések által okozott autópálya beszakadás miatt jelenleg még zárva volt a mérkőzés biztosításának megtervezése során, így ez az útvonal a tervezés során nem került számításba, mivel az autópálya megnyitásának időpontja abban az időben nem volt pontosan előrelátható.
- A 82. sz. főút igénybevétele a szurkolói buszok, gépkocsik és a rendőrségi szolgálati gépkocsik részére megfelelő útvonal, amennyiben nem várhatóak útszűkítések, illetve egyéb útjavítási tevékenységek, amelyek a haladást lassítják. A 82. sz. főút az esőzések miatt néhány helyen le volt szűkítve, továbbá a 11.km szelvénynél, Eplény közelében a kőbánya mellett a Veszprém Megyei Állami Közútkezelő Kht vízáteresz javítását végezte az esőzések miatt, a munkagépek az úttesten mozogtak, így rendkívül nehézkes lett volna a 10 busz, valamint a személygépkocsik haladása és kísérése.
- Pápa érintését elsősorban az indokolta, hogy a Rendőrségnek olyan útvonalat kellett megterveznie, amely a folyamatos, biztonságos haladást biztosítja a 10 együtt haladó busz és a személygépkocsik részére, továbbá nem áll fenn lehetőség az esetleges vízátfolyások miatt útlezárásoknak, padkabeszakadás miatti útszűkítésnek, továbbá egyéb útjavító tevékenységeknek, amelynek a haladást erősen lassíthatják. Nem számoltunk viszont a szurkolók ittasságának mértékével,(melyet a buszvezetők is alátámasztottak) amely miatt több alkalommal kellett megállni rövidebb-hosszabb időre és ez késést okozott.
- Az ETO Parkot a 19. sz. főút felöl volt célszerű megközelíteni, mivel amennyiben a Győrön való áthaladást választják, úgy négy lámpás csomóponton kellett volna keresztülhaladni, ebből egy csomópont háromsávos, lámpás körgeometriás csomópont, ami által nem volt biztosítható a szurkolói buszok és személygépkocsik együtthaladása.
- A mérkőzést követően lehetőség volt az autópálya visszautazásra történő igénybevételére, mivel semmilyen jellegű információ nem volt arra, hogy pálya test lezárásra kerüljön.
Győr, 2010. június 10. Horváth Csaba rendőr ezredes rendőrségi főtanácsos kapitányságvezető |
|||
2010.06.15. 12:47 | |||
Vissza | Nyomtatás |